Teller

• 242148Totaal aantal bezoekers:
  • 81Bezoekers vandaag:

Hoensbroek aanwezig bij installatie nieuwe bisschop

Op zaterdag 24 augustus nam Mgr. Van den Hout bezit van de zetel van Roermond en werd daarmee de vijfentwintigste bisschop van ons bisdom. Het was een prachtige viering, waarbij de nieuwe bisschop in zijn preek aangaf dat wij ‘anders’ moeten zijn. Nieuwe wegen moeten bewandeld worden. Als voorbeeld gaf hij aan dat parochies op de zondagen vieringen hebben, waarbij gehele families aanwezig zijn en waarbij er catechese is en ook gelegenheid tot ontmoeting. We zijn blij dat wij tot die parochies horen en voor deze nieuwe weg reeds gekozen hebben. Hoensbroek was ook goed vertegenwoordigd in de viering. Naast verschillende parochianen die gewoon plaats hadden genomen in de kathedraal waren er ook een achttal misdienaars en één acoliet van Hoensbroek aanwezig. Daarnaast mocht Lucia als vormeling een voorbede voorlezen. Sommige aanwezige parochianen hebben een foto’s gemaakt en ook de parochiefederatie Roermond & Herten, die u hier kunt vinden. De foto’s gemaakt door het Bisdom vindt u hier. Tenslotte kunt u hier de installatie terugzien.