Bedevaart naar Kevelaer op maandag 9 september

Voorheen gingen we met de parochie naar Banneux. Echter gezien het te geringe aantal deelnemers is dit niet meer mogelijk. De kosten van met name de bus zou voor de deelnemers veel te duur worden. Omdat in het verleden Mariarade al uitgenodigd werd om mee te gaan naar Kevelaer, willen wij ons als parochie hierbij aansluiten. De opgave vindt dan ook plaats via onderstaand adres en de opstapplaats is in Mariarade bij de voormalige kerk. De van oudsher grootste groepsreis vanuit ons land wordt georganiseerd door de Broederschap Sittard-Kevelaer. Al sinds 1669 (!) trekken elk jaar in september honderden mensen vanuit Sittard en wijde omgeving naar Onze Lieve Vrouw van Kevelaer. Dit jaar is de bedevaart naar de Mariastad op maandag 9 september. Gaat u ook mee?

Na opgestapt te zijn via diverse opstapplaatsen, waaronder Mariarade, verzamelen de bussen zich bij “Op de Vos” in Nieuwstadt. Vandaar is om 8.30 uur het gezamenlijke vertrek naar Kevelaer. Het programma in Kevelaer is:

10.15 uur Aankomst in Kevelaer, waarna processie naar de basiliek.

10.30 uur Plechtige Hoogmis in de basiliek, waarna processie naar de Kaarsenkapel.

15.00 uur Grote Kruisweg in het Mariapark en kleine Kruisweg in de Pax Christikapel.

17.30 uur Plechtig Lof in de Basiliek met onze hulpbisschop Mgr. De Jong.

Aansluitend trekken we in processie langs de Genadekapel en daarna gaan we weer terug naar de bussen voor de terugreis naar huis.

Tussen de plechtigheden is er voldoende tijd voor ontspanning. Zo zijn in het gezellige stadje tal van winkels en restaurants.

Buskaarten zijn tot vrijdag 23 augustus verkrijgbaar bij de heer H. Lenssen, Geleenstraat 74, 6155 ND Puth, tel. (046) 4431247.

Een buskaart kost € 28,– per persoon. Hij zal u het tijdstip doorgeven van het vertrek van de bus in Mariarade. Denk ook aan een geldig paspoort of identiteitsbewijs voor die dag. Meer informatie? Bel met de heer Tjeu Wetzels: telefoon 06-27822186, of stuur een bericht naar: broederschap.sittard@gmail.com.