Communievoorbereiding start vanaf groep 1

Beste ouders,

De voorbereiding voor de Eerste H. Communie start reeds in groep 1. Voor de zomervakantie is dit reeds bekend gemaakt aan de huidige groepen 2 t/m 4. Voor de groepen 1 t/m 3 is er een maandelijks godsdienstles en daarnaast is er maandelijks ook een viering in de kerk (familiemis).

De directe communievoorbereiding in groep 4 start (zoals voorgaande jaren) in november na uitnodiging voor de ouderavond in oktober. De kinderen in groep 4 (2024-2025) kunnen zich vanuit deze ouderavond aanmelden voor de Eerste heilige Communie. Ook voor de kinderen van groep 4 is de familiemis.

De eerste familiemis van het schooljaar is komende zondag 25 augustus om 11.00 uur in de Grote St.-Jan. In de familiemissen is er kinderwoorddienst. De kinderen krijgen van een tweetal dames de boodschap van deze zondag uitgelegd met een leuke verwerking.

De overige familiemissen in het schooljaar 2024-2025 vinden plaats op: 29 september, 27 oktober, 17 november, 29 december, 26 januari, 16 februari, 30 maart, 27 april, 25 mei, 22 juni.

De communievoorbereiding zal persoonlijker worden. Per kind zal gekeken worden of het voldoende kennis en beleving heeft om de Eerste heilige Communie te ontvangen.

Vanaf schooljaar 2025-2026 zal gekeken worden of de kinderen voor de aanmelding minimaal een jaar hebben deelgenomen aan de godsdienstlessen voor groep 1 t/m 3. Het kan dus voorkomen dat kinderen pas in groep 5 hun Eerste heilige Communie doen.

De godsdienstlessen voor groep 1 t/m 3 starten op vrijdag 27 september en worden gehouden in het parochiekantoor (tijdstip van 15.30 tot 16.15 uur).

Deze lessen worden gegeven door een tweetal catechisten: Hilde Stribos en Hannie Steinmeier. De overige data zijn: 18 oktober, 15 november, 20 december, 24 januari, 14 februari, 28 maart, 11 april, 23 mei, 20 juni

Onderstaand treft u bovenstaande brief en een aanmeldingsformulier aan.
Beide naar keuze in Word of PDF. Klik op de gewenste link.

Met vriendelijke groet,

Pastoor W. van Dijck